Debata na temat tego, czy gry wideo wpływają na zachowanie w prawdziwym życiu nie toczyła się przez jakiś czas. Teraz, nowe badanie z udziałem studentów collegu pokazuje, że wcielanie się w postać czarnego charakteru w środowisku wirtualnym zachęca graczy do karania nieznajomych.
Wyniki badania zostały opublikowane w czasopiśmie Psychological Science.
Niektóre badania sugerowały występowanie negatywnych skutków ubocznych związanych z grami wideo. Najnowsze badania zasugerowały, że brutalne gry wideo zmniejszają samokontrolę u nastolatków.
W międzyczasie kolejne badanie pokazało, że odstawienie gier wideo nie poprawia poziomu aktywności u dzieci, a jedno nawet zasugerowało, że aktywność w grach wideo zapewnia alternatywny rodzaj ćwiczeń, które mogą zapobiegać siedzącemu trybowi życia.
Ale ostatnie badanie analizuje bardziej nikczemne skutki gier wideo.
Główny autor, Gunwoo Yoon z University of Illinois w Urbana-Champaign, mówi:
"Nasze wyniki wskazują, że odgrywanie roli bohatera lub złoczyńcy przez człowieka w przestrzeni wirtualnej przez zaledwie 5 minut może łatwo przyczynić się do nagradzania lub karania przez niego anonimowych nieznajomych".
On i współautor Patrick Vargas sugerują, że środowiska wirtualne, podobnie jak te w grach wideo, dają jednostkom możliwość przyjęcia innej tożsamości i spotkania się z sytuacjami, które nie są możliwe w świecie rzeczywistym. Twierdzą, że to zapewnia "narzędzie obserwacji, naśladowania i modelowania".
Źródło: Medical News Today
Ewa, Śro, 2014-02-12 11:47Panie Doktorze,kłania się | 20 Lis, 14:48 | |
Dn. 18 listopada 2024 r. | 20 Lis, 11:46 | |
Ego Pana Pniewskiego nie | 12 Lis, 11:57 | |
Bardzo polecam - miła | 8 Lis, 17:44 | |
Bardzo polecam! Pani Alicja | 8 Lis, 10:01 | |
Witam Pani Sylwio To co Pani | 6 Lis, 17:27 | |
Poszła Pani do Lekarza z | 6 Lis, 13:41 | |
W klinice panuje przyjazna i | 31 Paź, 11:06 | |
Polecam dr Lenartowicz | 30 Paź, 11:36 | |
Skorzystałam z kilku | 30 Paź, 09:26 |
Napisz opinię